ریاضیات قومی اسلامی - ایرانی

ریاضیات قومی اسلامی - ایرانی

تنها هسته فکری در ارتقاء و انتشار ریاضیات قومی اسلامی-ایرانی: ریاضیاتی مردمی، کاربردی، جذاب، ملموس و ...
ریاضیات قومی اسلامی - ایرانی

ریاضیات قومی اسلامی - ایرانی

تنها هسته فکری در ارتقاء و انتشار ریاضیات قومی اسلامی-ایرانی: ریاضیاتی مردمی، کاربردی، جذاب، ملموس و ...

ریاضیات قومی چه بسته توازنی برای آموزش و پرورش ایده آل دارد؟

در کانال تلگرامی ریاضیات قومی بیان شد که:


جای تاسف است که #آموزش_و_پرورش برای درس قرآن ارزشی قائل نیست، درحالی که همه بچه ها برای فهم درست از دین (افراط و تفریط نکردن) آن را لازم دارند. ولی برای درس ریاضی که فقط ١٠٪ بچه ها برای رشته و شغل خود به آن نیاز دارند این همه انرژی و توان مصرف میشود.

از همین تریبون اعلام میشود که آموزش اجباری ریاضیات به عموم مردم در متوسطه اول فقط موجب اتلاف وقت و انرژی و شادابی جوانان است و جزو حق الناس محسوب میشود.
بعید نیست که آموزش #ریاضی_محض و مسابقات تیمز در متوسطه دسیسه زورگویان باشد برای شناسایی استعدادهای کشورهای مستضعف و فراری دادن آنها.

ما در #آموزش_و_پرورش_عمومی تنها حق داریم ریاضیاتی را درس بدهیم که واقعا برای عموم جامعه کاربردی باشد که در #آموزش_ریاضی تحت عنوان #ریاضیات_قومی شناخته شده است.


لازم است عرض کنم که در ریاضیات قومی:

1- نقش اعداد اعشاری بسی پر رنگ تر از اعداد کسری است. این رویکرد که ابتدا آموزش محاسبات با اعداد کسری بیان میشود و سپس به اعداد اعشاری تخصیص میابد کاملا اشتباه است. اعداد اعشاری در جایگاه ریاضیات ابتدایی و اعداد کسری همسطح عبارات جبری متوسطه می باشد.

2- محاسبات و ادراک فضایی اشکال سه بعدی اگر اهمیتش بیشتر از اشکال دو بعدی نباشد کمتر نیست. آموزش به تصویر کشیدن و ادراک اشکال هندسی سه بعدی و پیدا کردن مساحت جانبی و امثالهم در دوره ابتدایی قرار میگیرد.


کانال تلگرامی ریاضیات قومی برای متوسطه: https://telegram.me/ethmath

نظرات 1 + ارسال نظر
راشنو جمعه 14 تیر 1398 ساعت 15:31

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد